Kompleksowa Agencja Graficzna

Kategorie
Grafika

Projektowanie graficzne: identyfikacja wizualna jako część projektowania graficznego

Papeteria korporacji, materiały marketingowe, wszelkiego rodzaju raporty, a może nawet pojazdy i mundury: wszystkie indywidualnie odzwierciedlające ideę organizacji.

Chociaż eksperci od brandingu i tożsamości korporacyjnej zwykle wyjaśniają, w jaki sposób nie tylko rysują ładne logo, to wiedza grafika przekształca bardzo skomplikowany proces pozycjonowania firmy i projektowania tożsamości w bardzo unikalne elementy wizualne.

Projektowanie graficzne bierze markę, która po prostu istnieje, jako konstrukt, i przekształca ją w wyjątkową markę z jej ekskluzywną, pięknie zaprojektowaną tożsamością. Proces dociera do właściwych odpowiedzi i identyfikuje proces, który może wdrożyć rozwiązanie, upewniając się, że wykonanie jest doskonałe.

Rita Clifton, prezes firmy konsultingowej ds. brandingu, Interbrand, wyjaśnia, że ​​marki nie istnieją tylko jako konstrukcje. Muszą być pięknie zaprojektowane. Aby uzyskać poprawną odpowiedź, trzeba przejść jeden proces, aby upewnić się, że ich wykonanie jest po prostu genialne.

Uzyskanie Odpowiedzi

Jednym z bardzo ważnych zadań dla korporacyjnych grafików specjalistów jest przejście przez proces w celu uzyskania prawidłowej odpowiedzi. Tożsamość wizualna firmy powstaje po wielu badaniach nad tym, czym jest, co reprezentuje i jaka będzie przyszłość. Projektanci graficzni mogą pracować jako konsultanci strategiczni lub współpracować z ekspertami od strategicznego brandingu, szukając odpowiedzi na te pytania, zanim zdefiniują jakikolwiek rodzaj tożsamości korporacyjnej.

Założyciel Johnson Banks, firmy konsultingowej zajmującej się tożsamością korporacyjną, Michael Johnson opisuje swoje doświadczenia z pierwszej pracy w Wolff Olins, firmie specjalizującej się w brandingu. Mówi, że zawsze chciał pracować jako projektant tożsamości i kiedy dostał swoją pierwszą pracę, pomyślał, że będzie to oznaczać: usiąść i zaprojektować logo. Zamiast tego był zaskoczony, gdy poinstruowano go, aby przeprowadzić strategiczne badania przed rozpoczęciem pracy nad jakimkolwiek projektowaniem wizualnym.

Wiele firm zajmujących się projektowaniem graficznym mocno wierzy, że tego typu strategia brandingowa staje się coraz ważniejsza. W jego firmie projekt może nie wiązać się z żadną pracą wizualną nawet przez sześć miesięcy, a może nawet dłużej. Większość osób spoza firmy uważa to za dość szokujące. Bardzo ważny stał się front end, który jest strategiczną stroną procesu projektowania.

Chociaż mogłeś dać znanemu projektantowi logo 10 000 zł, a on po prostu zaprojektowałby twoje logo – niewielu grafików pracuje w ten sposób.

Projektowanie tożsamości i branding stały się zawodem i aby wykonywać tę pracę dzisiaj, być może będziesz musiał przez jakiś czas usiąść na rękach, zanim przystąpisz do wykonywania prawdziwych zadań projektowych i jako takie, poważna firma zajmująca się projektowaniem graficznym powinna podejść do projektu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *