Kompleksowa Agencja Graficzna

Kategorie
Grafika

Projektowanie Graficzne: Cyfrowa Sztuka

W dzisiejszych czasach iPhone’y stają się niemal „must have”. To i inne podobne urządzenia mogą mieć ogromny wpływ na materiały drukowane i reklamowe. Ludzie mogą pobierać gazety, czytać Szekspira i pobierać swój ulubiony bestseller, a wszystko to z wygodnego fotela. Z biegiem czasu zapotrzebowanie na druki gwałtownie spadło. Projektanci graficzni nauczyli się teraz zupełnie nowych umiejętności związanych z animacją i tworzeniem filmów oraz ukonkretnianiem swoich projektów cyfrowych.

Chociaż ta perspektywa może być zbyt apokaliptyczna, w rzeczywistości graficy muszą zrozumieć, w jaki sposób mogą przedstawiać czynniki informacyjne i wizualne na ekranach i w materiałach drukowanych. Faktem jest, że projektowanie cyfrowe obejmuje kilka elementów, które wykraczają poza elementy wizualne, takie jak interakcja, kodowanie, informacje o sprzęcie i architekturze oraz niektóre umiejętności elektroniczne. Jednak umiejętności projektanta są tym, co widzimy w siatkach, kompozycji i typografii, które nadają wizualną przejrzystość skomplikowanym informacjom prezentowanym na ekranie.

Posiadanie wiedzy to tylko część procesu i nie wymaga żadnej debaty. Prawie każdy projekt wykonany dzisiaj ma jakąś animowaną wersję, więc jest to coś, z czym projektanci muszą się zmierzyć.

Podczas gdy druk jest statyczny, wizualne informacje na ekranie są dynamiczne i interaktywne, co sprawia, że ​​projektowanie graficzne staje się coraz większym wyzwaniem. Nadchodzące projekty grafiki cyfrowej będą działać tylko na solidnych podstawach typografii.

Projektanci grafiki zawsze będą mieli do czynienia z czcionką, a skład na komputerach sprawi, że będzie on bardziej dostępny, ponieważ teraz każdy może ustawić czcionkę, chociaż nadal potrzebuje podstawowej percepcji. Struktura siatki używana w typografii zapewnia ramy dla dobrego układu czcionek oraz kolorów i bloków. Jest jak rzemiosło, w którym użytkownik może się doskonalić wraz z upływem czasu.

Projektowanie cyfrowe zaowocowało nowymi rodzajami współpracy produkcyjnej. Podczas gdy wcześniejszy grafik pracował z drukarką, dzisiejszy projektant musi współpracować z programistą.

Wielki wpływ ma zjawisko projektowania cyfrowego. Style projektowania logo wyświetlane przez usługi internetowe Web 2.0 również manipulowały tożsamością korporacyjną. Charakterystyczne tożsamości zaprojektowane w Web 2.0 mają jasne gradienty, miękkie linie i odbicia, które można teraz drukować dzięki zaawansowanej technologii druku cyfrowego, która nie wymaga wielu nakładów dla każdego koloru.

Bezpiecznym wnioskiem, do którego należy dojść, jest to, że firmy graficzne mogą być zmuszone do wykonywania coraz większej ilości pracy dla ekranów cyfrowych, ale druk nie jest martwy i następna generacja typowej firmy graficznej wykona dużą ilość pracy z animacją i dźwiękiem oraz wiele innych realizacji multimedialnych. Konwencjonalne ugruntowanie w typografii, kompozycji i strukturach siatki prawdopodobnie pozostanie podstawą skutecznej i silnej komunikacji wizualnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *