Kompleksowa Agencja Graficzna

Kategorie
Grafika

Usługi Projektowania Graficznego – Jak To Zlecić

Jeśli nie możesz sobie pozwolić na to, aby wynająć usługi projektowania graficznego, to może to wpłynąć na Twój rozwój. Co da świetny produkt lub usługa, jeśli Twoja marka i materiał marketingowy są rażąco kiepskie, a pozyskanie klienta będzie trudniejsze?

Pierwsze wrażenie Twojej marki jest bardzo istotne. Wyrażone przez wizualny wpływ materiałów marketingowych, w tym reklamy drukowanej, broszur, katalogów, opakowań i projektu strony internetowej.

Aktualizacja lub tworzenie nowych materiałów marketingowych może być skutecznym sposobem na wywołanie nowych emocji wokół Twojej firmy i jej produktów.

Jeśli masz już grafika, naturalne jest, że wracasz do niego po nowe projekty. Ale jeśli chcesz tchnąć nowe życie i świeży wygląd, warto rozważyć nowych projektantów.

Jak wybrać grafika

Szukaj grafików w Internecie w miejscach takich jak Google, B2B lub tzw. yellow pages. Zapytaj także współpracowników biznesowych i przyjaciół o rekomendacje. Znajdź krótką listę czterech projektantów do dalszej oceny. Jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać przed zatrudnieniem usługi projektowania graficznego.

Sprawdź Portfolio

Pierwszym krokiem w ocenie usługi projektowania graficznego jest poproszenie o portfolio i przejrzenie konkretnych projektów, które należą do tej samej kategorii, co Twój projekt. W portfolio widać styl grafika. Materiał, który dla Ciebie tworzy, prawdopodobnie będzie w tym samym stylu, dlatego ważne jest, aby czuć się z nim komfortowo.

Jeśli zamierzasz zatrudnić firmę projektową, przeglądanie portfolio konkretnych projektantów, którzy będą pracować nad projektem – to konieczność.

Doświadczenie

Jeśli twój projekt obejmuje projektowanie stron internetowych, upewnij się, że firma świadcząca usługi graficzne oferuje programistów zaznajomionych z dobrymi zasadami projektowania stron internetowych.

Nie bądź pod wrażeniem odlotowych projektów internetowych, które wykorzystują wiele multimediów, ciężką grafikę i zaawansowane funkcje.

Takie projekty zazwyczaj wiążą się z wieloma wyzwaniami, często ulegają awarii i są frustrująco powolne.

Uzgodnij liczbę projektów koncepcyjnych

Dobry grafik stworzy kilka koncepcji, które możesz przejrzeć przed sfinalizowaniem projektu i stworzeniem produktu końcowego. Co by się stało, gdyby nie spodobała Ci się żadna z koncepcji?

Grafik powinien być dobrym słuchaczem: jeśli chcesz wnieść swój wkład przed procesem projektowania, upewnij się, że grafik jest gotów poświęcić czas na wysłuchanie i rozważenie Twoich pomysłów.

Musi też zachować równowagę między zabieganiem o wkład od ciebie a wykorzystywaniem swojej kreatywności i wyobraźni do rozwijania koncepcji.

Sprawdź Referencje

Ważne jest, aby sprawdzić referencje przed zatrudnieniem kogoś do wykonania projektu. W szczególności sprawdź, czy grafik jest dobry w zrozumieniu wymagań, uwzględnieniu Twojej opinii i wprowadzeniu poprawek.

Oto kilka wskazówek dotyczących pracy z grafikiem

Jak w przypadku każdego innego procesu, ważne jest, aby zdefiniować zakres projektu i określone kamienie milowe z oczekiwanymi rezultatami. Uzgodnij także liczbę oczekiwanych poprawek. W jakim kształcie i formie otrzymasz projekt graficzny?

Wyjaśnij typy plików, rozmiary i preferowany schemat kolorów (jeśli taki istnieje). Ogólnie dobrym pomysłem jest przejęcie na własność miękkich kopii projektu.

Przydadzą się, jeśli zechcesz później wprowadzić drobne poprawki lub ponownie wykorzystać projekt. Aby uniknąć przyszłych konfliktów, przejmij również prawa autorskie do wszystkich materiałów opracowanych dla Ciebie.

Ważne jest częste komunikowanie się z grafikiem i ciągłe przekazywanie informacji zwrotnych. Jeśli projekt nie przebiega zgodnie z oczekiwaniami, bezzwłocznie spotkaj się i rozwiąż problemy.

Ile kosztuje zatrudnienie grafika

Dobrzy, doświadczeni projektanci mogą być kosztowni. Najlepiej uzyskać kilka konkurencyjnych ofert przed zatrudnieniem. Jeśli masz ograniczony budżet, nie zaszkodzi poszukać dobrze zapowiadających się grafików, którzy chcą się ugruntować i mogą oferować znaczne rabaty.

Wielu grafików pobiera opłaty za godzinę. Unikaj takiego związku, chyba że pracowałeś z nim w przeszłości i nie czujesz się komfortowo. Zamiast tego poproś o wycenę opartą na projekcie. Jeśli użyjesz materiałów licencjonowanych, takich jak zdjęcia stockowe, zapłacisz więcej.

Płatność za projekt powinna być powiązana z kamieniami milowymi. Uważaj na grafików, którzy proszą o dużą i bezzwrotną płatność z góry.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *